Aktualności
Zapraszamy do skorzystania z oferty PFRON-u adresowanej do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności, pobierających naukę w szkole wyższej (studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia, jednolite studia magisterskie, studia podyplomowe lub doktoranckie prowadzone przez szkoły wyższe w systemie stacjonarnym / dziennym lub niestacjonarnym / wieczorowym / zaocznym).
Szczegóły dotyczące dofinansowania znajdują się na stronie PFRON: link
Studenci i studentki z całej Polski biorą udział w tym badaniu. Ciebie nie może zabraknąć!
12 pytań, żeby poprawić jakość marketingu w akademickich biurach karier.
12 odpowiedzi, żeby zadbać o swoje bycie na bieżąco na rynku pracy.
Biura karier z całej Polski łączą siły, żeby podnieść jakość komunikacji ze studentami i studentkami na wyższy poziom. Pomóż w realizacji tego celu!
Z jakich social mediów korzystasz? Gdzie szukasz ofert i wydarzeń, dzięki którym możesz rozwijać swoją karierę zawodową?
Daj nam znać wypełniając ankietę!
W celu umożliwienia Państwu odbycia praktyki, Wydział Architektury Politechniki Wrocławskiej, podpisał umowę o organizacji praktyki z Izbą Architektów Rzeczpospolitej, IARP. Informacje na temat praktyki oraz rejestracji znajdą Państwo na stronie IARP pod adresem:
https://www.izbaarchitektow.pl/kategoria/studenckie_praktyki_spanzawodowe-span,352/
Na korytarzu w budynku E-1, tuż obok schodów, została ustawiona tablica, która ma pełnić rolę wydziałowego OLX (wciąż brakuje pomysłu na nazwę) - przekazała nam prof. Marzanna Jagiełło.
Na tablicy można wywieszać ogłoszenia ➖ szukam ➖ oddam ➖ zamienię ➖ z zachowaniem zasad krótkiego regulaminu. Jak dodaje pani Profesor, ma ona służyć wzajemnemu wspieraniu się w tych niełatwych czasach, w zgodzie z zasadą, jakże aktualną dzisiaj, recyrkulacji dóbr.
W budynku C-13 (wybrzeże Wyspiańskiego 23-25) działa specjalny Punkt Informacyjny.
Uzyskacie tu szczegółową pomoc w sprawie dokumentów i kierunków studiów. Odpowiemy na każde Wasze pytanie. Zapraszamy bezpośrednio do pokoju 1.14 na I piętrze od poniedziałku do piątku, między 8.00 a 16.00.
Możecie też dzwonić pod numer + 48 71 320 38 96 lub pisać na studentsupport@pwr.edu.pl.
Aktywacja mLegitymacji
Studenci obsługiwani w systemie USOS również mają możliwość aktywacji mLegitymacji. W tym celu należy zalogować się w systemie USOSweb i zamówić mLegitymację w zakładce: Dla Studentów/mLegitymacja.
Zamówienie mLegitymacji z wykorzystaniem USOS WEB:
- Otwórz stronę i zaloguj się na https://web.usos.pwr.edu.pl/ - W formatce Dla Studentów, pojawił się nowy kafelek – mLegitymacja. - Należy wejść i złożyć wniosek o zamówienie mlegitymacji. - Po zaakceptowaniu wszystkich zgód, pojawi się kod QR ( do kilku godzin od akceptacji). - Następnie należy uruchomić aplikacje mObywatel i kliknąć w zakładkę „Legitymacja Studencka”. - Kopiujemy kod QR z USOS WEB do aplikacji mObywatel i potwierdzamy kodem aktywacyjnym ze strony USOS WEB.
Przypominamy, że warunkiem koniecznym, by móc aktywować mLegitymację jest posiadanie ważnej elektronicznej legitymacji studenckiej (ELS).
O mLegitymację mogą ubiegać się osoby, które:
- posiadają status Aktywny lub Urlopowany,
- mają ważną legitymację studencką (ELS)*,
- posiadają nr Pesel
- *ELS musi być przedłużona w dziekanacie w systemie elektronicznym.
Urlop dla Studenta będącego rodzicem
27 ust. 4 „ Wniosek o przyznanie urlopu dla studenta będącego rodzicem winien być złożony w okresie 1 roku od dnia urodzenia dziecka. Urlopu tego udziela się na okres do 1 roku, z tym, że jeżeli koniec urlopu przypada w trakcie etapu studiów, urlop może być, na wniosek studenta, przedłużony do końca tego etapu studiów” .
ust. 5 „ Student, składając wniosek o urlop, o którym mowa w ust. 1 pkt 1-3, winien okazać odpowiednio zaświadczenie lekarskie albo akt urodzenia dziecka”.
ust. 6 „Studentce w ciąży oraz studentowi będącemu rodzicem dziekan nie może odmówić zgody na urlop, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 i 3”
ust. 15 „Dziekan udzielając urlopu może, na wniosek studenta, anulować rejestracje na zajęcia, których realizacji podjął się student w trakcie realizacji etapu studiów”.
Urlop dla Studentki w ciąży
27 ust. 3 „Urlopu dla studentki w ciąży udziela się na okres do dnia urodzenia dziecka. Jeżeli koniec urlopu przypada w trakcie etapu studiów, urlop może być, na wniosek studentki, przedłużony do końca tego etapu studiów”.
ust. 5 „ Student, składając wniosek o urlop, o którym mowa w ust. 1 pkt 1-3, winien okazać odpowiednio zaświadczenie lekarskie albo akt urodzenia dziecka”.
ust. 6 „Studentce w ciąży oraz studentowi będącemu rodzicem dziekan nie może odmówić zgody na urlop, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 i 3”.
ust. 15 „Dziekan, udzielając urlopu może, na wniosek studenta, anulować rejestracje na zajęcia, których realizacji podjął się student w trakcie realizacji etapu studiów”.
Urlop zdrowotny
§ 27 ust. 2 „Wniosek o przyznanie urlopu zdrowotnego winien być złożony bezpośrednio po zaistnieniu przyczyny nie później jednak niż do końca zajęć zorganizowanych w semestrze ( cyklu dydaktycznym)”.
ust. 5 „ Student, składając wniosek o urlop, o którym mowa w ust. 1 pkt 1-3, winien okazać odpowiednio zaświadczenie lekarskie albo akt urodzenia dziecka”.
Wniosek studenta o przyznanie urlopu zdrowotnego wymaga formy pisemnej i winien być złożony bezpośrednio po zaistnieniu przyczyny. Podanie należy pobrać z zakładki studenci -podania i załączniki, wydrukować, podpisać i wraz z załącznikiem ( wzór zaświadczenia lekarskiego) wypełnionym przez lekarza dostarczyć niezwłocznie do Dziekanatu Wydziału Architektury. Na wniosku student wskazuje kursy do anulowania (nie ma możliwości anulowania kursu, dla którego została wprowadzona ocena).
ust. 12 „Student może wnioskować o urlop od zajęć wraz z możliwością weryfikacji efektów uczenia się, zawartych w programie studiów. W przypadku urlopu zdrowotnego, student do wniosku dołącza opinię lekarza o braku przeciwwskazań do realizacji zajęć”.
ust. 15 „Dziekan udzielając urlopu może, na pisemny wniosek studenta, anulować rejestracje na zajęcia, których realizacji podjął się student w trakcie realizacji etapu studiów.”
O przeniesienie z innej uczelni/ wydziału mogą ubiegać się studenci spełniający następujące warunki:
- podanie o przeniesienie z uzasadnieniem oraz pisemną zgodą Dziekana macierzystej uczelni;
- zaliczony co najmniej pierwszy rok studiów (1 i 2 semestr studiów);
- zaliczone wszystkie przedmioty objęte programem studiów na uczelni macierzystej
(wymagany jest oryginał wypisu z indeksu oraz program studiów potwierdzony przez Dziekanat);
- zaświadczenie potwierdzające status studenta z pieczątką Dziekanatu;
Składanie podań następuje w przerwach międzysemestralnych.
Wydział Architektury zastrzega sobie przyjmowanie tylko kompletu w/w dokumentów.
Przeniesienie z innej uczelni na kierunek: Architektura możliwe jest jedynie z kierunku Architektura, na kierunek Gospodarka Przestrzenna z kierunku: Gospodarka przestrzenna, Planowanie przestrzenne, Inżynieria środowiska, Zarządzanie.
W przypadku niespełnienia w/w warunków przeniesienia Dziekan Wydziału Architektury Politechniki Wrocławskiej zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia na studia w ramach przeniesienia z innej uczelni/ wydziału PWr.